۱۳۸۸ مهر ۲۱, سه‌شنبه

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه USM مالزی

سلام دوستان گلم
یک سری اطلاعات در مورد دانشگاهی که خودم در حال تحصیل در مقطع دکتری هستم واستون می نویسم. امیدوارم که به دردتون بخوره:
1- دانشگاه USM در داخل یک باغ بسیار بزرگ واقع در جزیره زیبای پنانگ واقع در شمال غربی مالزی قرار دارد. فاصله زمینی پنانگ تا کوالالامپور حدود 300 کیلومتر می باشد. و جمعیت این جزیره توریستی بالغ بر 650000 نفر می باشد که اکثریت با چینی-مالایی هاست. کارخانه های بزرگ دنیا مثل DELL, INTEL, MOTOROLA,... در این جزیره شعبه دارند. این جزیره زیبا به کمک پلی به طول حدود 10 کلیومتر به خشکی ارتباط دارد که یکی از زیبایی های منحصر به فرد جنوب شرق آسیاست.
2- تعداد دانشجویان دانشگاه بیش از 15 هزار نفر است. این دانشگاه پذیرای دانشجویان بین المللی از بیش از 40 کشور دنیاست. که در صدر آنها اندونزی-ایران-عراق و جوردن می باشد.
3- این دانشگاه دارای 3 کمپ اصلی است.
-کمپ اصلی که همان است که در جزیره واقع است و رشته های علوم پایه و انسانی در این کمپ قرار دارند
- کمپ مهندسی که سرزمین اصلی و در فاصله 70 کیلومتری کمپ اصلی قرار دارد و اکثر رشته های مهندسی را تا دکتری دارد.
- کمپ پزشکی که در فاصله نسبتا دوری در شمال شرق مالزی قرار گرفته است.
3- از آنجا که صنایع غذایی همیشه مثل شتر مرغ بوده و می تواند در زیر گروههای متفاوت قرار گیرد و برای رفع هر گونه شبهه آنرا در دانشکده Industrial Technology و در کمپ اصلی قرار داده اند.
4- از سال 2009 گروه صنایع غذایی به دو بخش food technology و Bioprocess technology تقسیم شد.
5- دانشکده Industrial technology به جز دو بخش فوق بخش چوب و کاغذ و محیط زیست هم دارد.
6- تقریبا تمامی تجهیزات مدرن آزمایشگاهی در دانشگاه موجود می باشد و امکانات کتابخانه ای فوق العاده و به روز در اختیار دانشجویان می باشد.
7- مقطع دکتری در این دانشکده فقط به صورت By Research می باشد و مورد تایید وزارت علوم ایران هم می باشد. (البته به شرطی که تمام وقت باشید و حداقل 27 ماه در مالزی حضور داشته باشید.
8- مقطع کارشناسی ارشد به دو صورت Mix Mode شبیه همون ایران و By research که مورد تایید ایران می باشد به شرطی که حداقل 18 ماه حضور در مالزی داشته باشید. (البته این شرط حضور از اول 2009 برای تمامی کشورهای خارجی الزامی است)
9- شهریه دانشگاه برای دوره های By Reserach به ازای هر ترم برای دکتری 2100 و برای ارشد 1800 رینگیت مالزی. دکتری حدود 6 ترم و ارشد حدود 4 ترم است. خودتان می توانید با ضرب کردن مجموع کل شهریه را بدست آورید. (هر رینگیت در حال حاضر 290 تومان می باشد) البته در ترم اول حدود 2500 رینگیت اضافی می گیرند که 1500 رینگیت آن بعد از فارغ التحصیلی برگشت داده می شود و مابقی هزینه های سایرمثل کلاس مالایی و فارغ التحصیلی و ... می باشد. در ترم آخر نیز مبلغ 1500 رینگیت نیز بابت هزینه دفاع از پایان نامه باید پرداخت شود.
سعی می کنم در پست های بعدی از هزینه های زندگی و نحوه پذیرش برای شما خواهم نوشت. سعی خواهم نمود به گونه ای بنویسم که نیاز به شرکتهای اخذ پذیرش نداشته باشید. در صورتی که عجله دارید برای گرفتن پذیرش می توانید به من ایمیل بزنید. amn.id08@student.usm.my

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر