۱۳۸۸ آبان ۳, یکشنبه

چگونه دارایی نقدی خود را حفاظت کنیم.

بابام پیرمردی 83 ساله است که خیلی چیزها را یادش هست. از زمین متری 1 ریال گرفته تا ارباب رعیتی و رضا خان و پسرش و زمانهایی که انقلاب شد. پیرمرد خیلی سختی کشید تا 6 پسر و یک دختر را بزرگ کند و سر و سامانی دهد. هر آنچه که داشت و نداشت گذاشت تا ما بزرگ بشیم و به قول خودش بریم پی کار خودمون....
همیشه می گفت: "پول, پول میاره" درک این موضوع تا درگیر زندگی و مرارتهای آن نشوی برایت آسان نیست. حالا خوب درک می کنم که چی میگه. شما هم ببینید:
این نمودار رشد دلار استرالیا است که از سایت بانک مرکزی ایران کپی کردم.

به نظر شما اگر شما در عید امسال مبلغ 20 میلیون تومان از این ارز می خریدید و الان آنرا می فروختید چقدر سود می کردید؟
درسته حداقل 7میلیون تومان!
گاهی وقتها اگر پولی در دست دارید و مثلا در حال جمع کردن پول برای خرید خانه و ... هستید پیشنهاد می کنم با مرور نمودارهای ارزی بانک مرکزی ارز مناسب را انتخاب کنید و ریال خود را به آن ارز تبدیل کنید. البته از نظر شخصی من این 7 میلیون سودی که در فوق محاسبه کردم همه اش سود نیست و بخشی از آن کاهش ارزش ریال است و شما با تبدیل ریال به یک ارز معتبر از سقوط ارزش دارایی نقدی خود جلوگیری کرده اید.
البته در این مدت ارزهای دیگر نظیر "یورو" نیز رشد خوبی داشته ولی نسبت به دلار استرالیا خیلی کمتر بوده است. . کما اینکه خیلی از ارزها نیز در برابر دلار استرالیا سقوط داشته اند. پس توصیه فوق برای همه دوستان در هر کشوری مناسب به نظر می  رسد. از همین امروز دست به کار شوید. یکی از بهترین راههای پس انداز خربد ارزهای معتبر است.
"ثروت خوشبختی نمی آره ولی نبودش می تونه بدبختی بیاره"



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر